En stressad kvinnas bekännelser

Ja det är faktiskt så illa, man är sjukt stressad. Mitt löfte till mig själv är att försöka ta det lite lugnt ibland och kunna njuta av även de lugna stunderna. Det är iofs ingen annan än jag själv som är anledningen till att jag stressar som jag gör. Idag var faktiskt en ganska bra dag trots allt fast jag hade ett ganska hektiskt dag.
Till jobbet med cirka 4 timmars sömn och ögonlocken i backen. Sen till råga på allt så har jag en elev som går med mig så då gäller det att vara extra energisk och försöka visa arbetsplatsen och alla våra sysslor från bästa sätt.
Flexade som vanligt från jobbet lite tidigare så jag skulle hinna gå upp på gymet och träna en dryg timme innan jag var tvungen att uträtta alla mina ärenden på staden. Systembolaget var såklart en dag som denna packad med folk.
Detta gjorde såklart att de få (?) ärenden jag hade att göra tog en oändlig tid.
Sen var jag tvungen att åka till föräldrarna och hämta mitt lass med tvätt som jag tvättat där eftersom jag inte han med att tvätta på min ordinarie tvättid här hemma. Sen iväg och handla mat och även lite ätbart till grillningen imorn:)
Hem till lille katten som jag missunnar något så otroligt, Stackaren sitter på mig som ett plåster så fort ja kommer genom dörren hemma.
Sen väntade det alltid lika roliga, städning, disk och matlagning, fick bli ngt lätt idag börjar nästan bli lite smått trött på mina gormetmiddagar och disken som hör till.
Ne nu gäller det att ladda batterierna och vara fit for fight imorn för imorn kommer blir en riktigt rolig dag/kväll. Det är jag övertygad om. Mycket att prata om med kvinnan Linda också som ja knappt hunnit träffa den här veckan heller.
 Vill hariktig sommarvärme nu, nu! Riktig sommar inte svensk kall sommar med regn och regn..


Thanx for you Maate:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0